ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
|
4782-06-13
14/11/2013
|
בפני השופט:
ישעיהו טישלר
|
- נגד - |
התובע:
1. אופיר עזריה 2. אלונה עזריה
|
הנתבע:
אקרמן מיוזיק בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
בני הזוג אלונה ואופיר עזריה (להלן: "התובעים") עמדו לחגוג חגיגת בר מצווה לבנם. הם היו חדורים רצון טוב והרבה מוטיבציה "להפיק" ארוע מרשים ומושלם.
במסגרת הכנותיהם לקראת הארוע, הם התקשרו עם הנתבעת, שעיסוקה במוסיקה ואירועים מהסוג הנדון.
כוונתם של התובעים היתה כאמור, שהארוע לא יהיה סתם עוד ארוע "סטנדרטי", אלא ארוע מיוחד. הם הכינו מצגת ו"קליפ", שהנתבעת היתה אמורה להציג. התובעים העידו שהם תכננו את הארוע לפרטי פרטים לרבות לוח זמנים מוקפד. לטענתם, הצלחת הערב כולה היתה תלויה בנתבעת. כדי לקצר אומר, שתחושתם הכללית של התובעים, כפי שמשתקפת מהתביעה ומעדותם הנרגשת בפני היתה, שהנתבעת פשוט הרסה להם את הערב שתכננו.
לטענתם:
1.התקליטן של הנתבעת לא השתלט על האורחים.
2.על פי התכנון, כניסת חתן בר המצוה היתה אמורה להיות כשהאולם מוחשך ורק אור הזרקורים מופנה כלפיו. כניסה מרשימה זו הוחמצה כיון שהאורות לא הוחשכו.
3.בניגוד למוסכם, הנתבעת לא הפעילה זיקוקים בכניסה לאולם.
4."שיר הדרשה" נקטע לקראת סופו.
5.השיר האהוב על התובעים אותו בקשו להשמיע בעת חלוקת המנות – לא הושמע.
6.ה"ווליום" היה גבוה מדי ולא הונמך גם כשהתובעת בקשה להנמיכו.
7."החמור מכל" – ה"מצגת" וה- "קליפ" שהיו אמורים להיות "מסמר הערב" – "לא עלו בשל תקלה כלשהי". התקלה אמנם תוקנה לאחר זמן, אבל במשך הזמן הזה, חלק נכבד של האורחים כבר עזב.
8.בגין כל אלה, התובעים ביקשו פיצוי בסך של 20,000 ₪.
9.הנתבעת טענה, שנתנה לתובעים שירות מקצועי ואדיב. הנתבעת דחתה את מרבית טענותיהם העובדתיות של התובעים.
בענין הזיקוקים טענה, שהיא היתה מוכנה להפעילם אלא, שענין זה מסור לשיקול דעתו של בעל האכסניה ושיקול דעת זה קשור בהיתר, שצריך להנתן על ידי שירותי הכבאות.
בענין אי היכולת "להעלות" את הקליפים נטען, שהתקלה נגרמה בעיקרה, באשמם של התובעים עצמם, שלא ערכו את הקליפים באופן מקצועי. בדיון לפני, הנתבעים שינו טענתם ואמרו, שאכן נפלה תקלה ושהם פנו במהירות לאולם סמוך, והביאו משם מכשיר אחר, והתקלה הוסדרה.
10.הנתבעת הגישה גם כתב תביעה שכנגד על סך של 6,000 ₪ שזהו הסכום שבעלי הארוע היו אמורים לשלם על פי הסיכום המוקדם, ולא שילמו.
11.בדיון בפני, התובעים הדגישו את עגמת הנפש הגדולה שנגרמה להם והנתבעת הודיעה שהיא מוכנה לפצות את התובעת ב"אופן סביר".
12.א.כדי למנוע פער בין הציפיות לבין המציאות, שומה על בעל מקצוע להערך בהתאם.
ב.ככל שמדובר בציפיות של בעל ארוע להפרחת זיקוקין, בעל המקצוע שהוא גם בעל הנסיון שבין הצדדים – צריך לעדכן את ה"מזמין" שענין הזיקוקין מסור לשיקול דעתם של בעלי אולם השמחות. ענין זה צריך שיהיה ברור מראש.